Microsoft Dynamics C5 lukker ned

En købt C5-Licens

Efter d. 8. januar 2019 skal dig, der har en købt C5-licens være opmærksom på, at dit C5 system ikke længere bliver opdateret fra Microsofts side. Du vil dog fortsat have fuld adgang til din C5 efter denne dato. Du kan også fortsat tilkøbe database, flere brugere og moduler, hvis du har et aktivt C5 opdateringsabonnement.

At C5 ikke bliver opdateret, kan faktisk betyde en hel del. Selvom C5 virker, kan der opstå udfordringer, når der bl.a. kommer nye Windows versioner, skift af printer eller nye tillægsprogrammer.

Derfor et det vigtigt, at du nøje overvejer, hvornår dit økonomisystem skal skiftes ud. Det er trods alt lettere og billigere selv at bestemme, når udskiftningen skal foretages, end hvis du skal tilkalde assistance udefra, når problemet pludselig opstår.

digital business

Nyt regnskabsprogram

Valg af nyt regnskabsprogram kan være lidt af en udfordring, da der er en del forskellige programmer på markedet. Faktisk er Danmark et af de lande i verden med allerflest regnskabsprogrammer! 

Det vigtigste er at vælge et regnskabsprogram, du kan vokse med og et regnskabsprogram, der spiller sammen med dine forskellige løsninger for eksempel timeregistrering, lønsystem, lagerstyring, inkasso osv. 

Her hos DB360 arbejder vi med E-conomic, da det opfylder de fleste virksomheders behov, og da det program spiller sammen med langt de fleste løsninger. 

Flytning af data

Hvis du står i den situation, at du skal flytte til E-conomic, hjælper vi dig gerne med flytningen af dine data fra dit tidligere regnskabsprogram. 

Vi sørger for at synkronisere dit regnskabsprogram med dine løsninger og opsætter et intelligent bilagsflow i din virksomhed, så du sparer tid og penge på din administration.

Vi er med dig hele vejen og sørger for, at alt spiller og ingen data går tabt. 

Vores timepris er 475,00 kr. per time.  

Hvad er et “intelligent bilagsflow”

Ethvert køb i virksomheden medfører som regel en transaktion i banken samt et bilag. Dette bilag skal “transporteres” til de rigtige hænder. 

Leverandørfakturaer
Hos os får du din egen faktura mail, som dine leverandører sender fakturaer til. Fakturaerne lander i vores bilagssoftware, hvor de bliver valideret (leverandør, dato, beløb etc. bliver aflæst). 

Bonner og kvitteringer
Køb foretaget med betalingskort (kassebonner og kvitteringer) sendes via vores gratis bilagsApp. De havner også i vores bilagssoftware til validering. 

Godkendelse
Herefter sendes bilaget til godkendelse hos den i virksomheden, som har ansvaret for at godkende bilag. Vedkommende logger ind enten via app eller computer og godkender eller afviser bilaget. 

Bogføring
Hvis bilaget godkendes bliver det overført til virksomhedens regnskabsprogram og kan efterfølgende bogføres af den ansvarlige bogholder. 

Betaling
Efterfølgende oprettes der en betalingsfil indeholdende alle de leverandørfakturaer, som skal betales. Filen indlæses af den ansvarlige i virksomhedens netbank. 

 

Skriv et svar