ADRESSE
DB360.dk
Hærvejen 8
6230 Rødekro
Danmark
OM OS
DB360 er en flok professionelle digitale bogholdere og økonomieksperter, som tilbyder en online automatiseret bogføringsservice for virksomheder i hele Danmark.
© DB360
PRIVATLIVSPOLITIK
Color palette
Flyt dit bogholderi i skyen
Kontakt os for en uforpligtende snak, hvor vi forklarer mere om, hvad vi kan gøre for dig.
Altid 100% styr på tallene
Med DB360 som samarbejdspartner er der altid 100% styr på tallene. De holder styr på både kunder og leverandører til vores store tilfredshed. Hvis du vil have et bogholderi, der altid er opdateret, og en økonomi der altid er skarpslebet, så vælg DB360.dk's service.
“
Lars Tobler
ejer af Eurojob Denmark ApS
Få gratis rådgivning
Fortæl os om dine udfordringer, og vi kontakter dig snarest muligt.
Glade og tilfredse kunder
Save time
Lorem ipsum te qui noster verterem nominati, ad sonet altera periculis vix. Vim posse legimus no.
Save time
Lorem ipsum te qui noster verterem nominati, ad sonet altera periculis vix. Vim posse legimus no.
Save time
Lorem ipsum te qui noster verterem nominati, ad sonet altera periculis vix. Vim posse legimus no.
Høst gevinsten ved stordrift, selv om du er en lille virksomhed
Vælger du en større bogholdervirksomhed som f.eks. DB360 til at stå for jeres regnskab, høster du samtidig gevinsten af, at vi har mange bogholdere ansat.
For dels giver stordriftsfordelene os mulighed for at give dig en lavere pris end enkeltmandsvirksomhederne, og dels er du sikker på, at du altid får bogført dit regnskab til tiden. Også selv om din faste bogholder er blevet syg, skal på ferie, eller skal bruge tid på efteruddannelse.
For selvfølgelig har du altid en fast bogholder, der står for dit regnskab hos DB360. På den måde slipper du for at skulle starte helt forfra, hver gang du kontakter os om noget omkring dit regnskab.
Men din faste bogholder er bare en enkelt i det team, der kender hinandens kunder. Så skulle din faste bogholder blive syg, kan en af kollegaerne i teamet tage over på dit regnskab.
Så på den måde er du sikker på, at dit regnskab altid bliver holdt opdateret. Det betyder, at du altid kan regne med, at de tal du kan slå op i regnskabet, er de seneste - og at du kan stole på den balance og de andre regnskabstal, du slår op, når du skal træffe en vigtig økonomisk beslutning.
For med digital bogføring er der ikke noget efterslæb på bogføringen, fordi der er nogle manuelt indsamlede data, som ikke er tastet ind. Eller et eller andet papirbilag, der ligger og venter på at blive godkendt hos en medarbejder, der mener, at hans eller hendes øvrige arbejdsopgaver er vigtigere end dit økonomiske overblik.
Få gratis app som giver overblik over regnskabet
Vælger du DB360, sparer du også pengene til et abonnement på den app, der tager billeder af dine bilag, og de tjenester, der sørger for, at du kan få overblik over dit regnskab.
For hos DB360 har vi vores egen app, som vi udstyrer alle vores kunder med. Den kan du og dine medarbejdere bruge, hver gang I får et papirbilag - og når du gerne vil have overblik over økonomien i din virksomhed.
Så vælger du os som din nye freelance bogholder, har du altid dine økonomiske nøgletal med dig på farten. Det er rart, når du skal give en leverandør eller en samarbejdspartner hurtig og klar besked - eller skal træffe en vigtig økonomisk beslutning.
Resten af regnskabet klarer vi - til en pris, der er til at forstå!
Så kontakt os i dag - og få digitaliseret din bogføring!
"Vort samarbejde med DB360 giver ro og tryghed. De sikrer, at vore økonomiske deadlines overholdes. De holder styr på bogholderiet, og følger op, når det er nødvendigt. Bilagsløsningen fungerer upåklageligt, og gør hverdage lettere. Samtidigt skabes der et godt overblik."
Tim Skovmand
Ejer, Tinglev Bogtrykkeri ApS
Hvad kan vi hjælpe dig med
Daglig bogføring af dine bilag og banktransaktioner
Vi bogfører dagligt dine bilag og banktransaktioner, så dit bogholderi ALTID er 100% up to date.
Betaling af dine
leverandører
Vi søger for ugentligt at betale dine leverandørfakturaer, så du kun skal fokusere på din kerneforretning.
Håndtering af løn til dine ansatte
Har du ansatte sørger vi for indberetning af deres løn samt udbetaling af lønnen.
Tømning af E-boks
Hver uge tømmer vi din post i E-boks og fremsender den til dig per mail. Eventuelle fakturaer sørger vi selvfølgelig for at sætte til betaling.
Rykning af dine kunder
Har du kunder, der har overskredet betalingsfristen, sørger vi for at rykke dem, så du hurtigere får betaling for dine varer/ydelser.
Økonomisk overblik
Hver måned laver vi en månedsrapport til dig, så du let og hurtigt kan følge med i din økonomi.
Afstemning af bank
Vi sørger for at din bankkonto altid er afstemt, og på den måde sikrer vi os, at du får de fradrag, du er berettiget til.
Indberetning af moms
Vi sørger selvfølgelig for løbende at udarbejde momsopgørelser og vi indberetter din moms til tiden.
Ekstern bogholder
Der kan være mange grunde til at lede efter en ekstern bogholder. Det kan f.eks. være, at du er:
Så behovet for at bruge freelance bogholdere kan være meget forskellig alt efter, hvilken type virksomhed og hvilket behov for assistance, du har.
Udbuddet af freelance bogholdere er oftest begrænset
Uanset behovet for bogholderassistance vil de fleste virksomhedsejere rent instinktivt søge efter deres freelancebogholder i lokalområdet. Det gør det nemt, hurtigt og mest praktisk, og sikrer, at den eksterne bogholder altid lige kan komme forbi, når der er brug for det.
Problemet er bare oftest, at der kun er et begrænset udvalg af bogholdere i lokalområdet. Og at de allerede har nok at lave. Er efterspørgslen meget høj i lokalområdet, kan det også være med til at gøre de lokale freelancebogholderes timepris unødvendigt høj.
Selvfølgelig kan du som virksomhedsejer så bare vælge at kaste nettet længere ud. Men derved forsvinder noget af det smarte ved at vælge en lokal bogholder, fordi transporttiden bliver længere - enten hver gang bogholderen skal komme forbi, eller når du skal køre forbi vedkommende med bilagene.
Behøver din freelance bogholder være lokal?
Men behøver den eksterne bogholder egentlig at komme fra lokalområdet?
Ja, for ellers bliver det jo alt for bøvlet med alle papirbilagene, tænker du måske.
Men faktisk behøver du slet ikke papirbilag i dag! Heller ikke rent lovgivningsmæssigt.
Kører du din bogføring helt digitalt, kan du nemlig slippe af med alle dine papirbilag - også dem, som du og dine medarbejdere får, hver gang I handler med firmakortet.
Det kræver blot, at I anskaffer en app, der kan tage billeder af de papirkvitteringer, I modtager, når I er på farten. App'en kan så programmeres til at sende billedet direkte til dit regnskabsprogram i skyen, og automatisk oprette en postering i regnskabet, der kun mangler at blive bogført.
Tilsvarende kan du få en særlig mailadresse til dit regnskabsprogram i skyen, som du kan sende alle de bilag til, som du modtager som PDF-filer fra jeres leverandører. Eller som du kan bede leverandørerne sende deres regning til direkte.
Derved får du aflivet de sidste papirbilag i regnskabet - og er så frit stillet til at finde en freelance bogholder over hele landet til at klare dit bogholderi - eller hjælpe til i perioder med ferie eller spidsbelastning.
Ja, du kan tilmed outsource hele bogholderiet, hvis du skulle få lyst til det. F.eks. den dag din nuværende bogholder siger op, eller går på pension.
Automatisér papirbaserede arbejdsgange
Skal bogføringen køre rent digitalt, skal du også have automatiseret alle de arbejdsgange, som i dag foregår på papir eller i Excel-regneark. De giver nemlig en masse unødvendig dobbeltarbejde i bogholderiet, fordi data manuelt skal overføres fra papir eller Excel-regneark, og indsættes eller importeres i regnskabsprogrammet.
Derved frigiver du også en masse tid i bogholderiet - hvis du har en bogholder ansat. Det giver mulighed for, at bogholderen kan tage sig af flere administrative opgaver, eller får tid til andre opgaver i firmaet.
Samtidig bliver det også billigere at bruge en ekstern bogholder, fordi han eller hun skal bruge væsentligt færre timer på at bogføre dit regnskab, når alle de manuelle arbejdsgange er blevet digitaliseret
Hvad koster en freelance bogholder?
Når du først får indført digital bogføring i din virksomhed, får du langt flere eksterne bogholdere at vælge imellem. For fra være begrænset tiludbuddet af bogholdere i dit lokalområde, kan du nu vælge mellem eksterne bogholdere over hele landet.
For når alle alle bilag og arbejdsgange er digitaliseret, kan bogføringen nemt klares over distancen.
Så din online bogholder kan lige så godt bo i den anden ende af landet - eller måske være en dansk bogholder, der har valgt at bo et sted i verden, hvor klimaet er mere gunstigt og leveomkostningerne er væsentligt lavere end herhjemme.
Men uanset hvor i verden din nye bogholder er bosat, er prisen for at få ført dit regnskab dog baseret på den samme parameter: Antallet af bilag der skal bogføres hvert år.
For når alle de tidskrævende, manuelle arbejdsgange er blevet digitaliserede, giver det ikke længere mening at afregne bogholderen med et fast beløb i timen.
Det gør det samtidig mere gennemskueligt at sammenligne priserne på ekstern bogføringsassistance. For hvor det kan være svært at gennemskue, hvor lang tid bogholderen har brugt på de forskellige opgaver, når regningen er timebaseret, er det nemt at tælle bilagsantallet og tjekke, at det hele stemmer.
Det fjerner følelsen af, at du har betalt for meget for din bogføring - og gør det nemt at finde den billigste e-bogholder til opgaven, når det er en freelance bogholder der søges.