ADRESSE

DB360.dk
Hærvejen 8 

6230 Rødekro
Danmark

OM OS

DB360 er en flok professionelle digitale bogholdere og økonomieksperter, som tilbyder en online automatiseret bogføringsservice for virksomheder i hele Danmark.

© DB360

PRIMARY

Color palette

SECONDARY

Flyt dit bogholderi i skyen

Kontakt os for en uforpligtende snak, hvor vi forklarer mere om, hvad vi kan gøre for dig. 

Få et gratis tilbud

Altid 100% styr på tallene

Med DB360 som samarbejdspartner er der altid 100% styr på tallene. De holder styr på både kunder og leverandører til vores store tilfredshed. Hvis du vil have et bogholderi, der altid er opdateret, og en økonomi der altid er skarpslebet, så vælg DB360.dk's service. 

Lars Tobler
ejer af Eurojob Denmark ApS

Bogføring - den nemme genvej

Få digital hjælp til dit bogholderi

Bogføring og regnskab er svære begreber for de fleste ejere af et firma. Men desværre også vigtige, hvis du skal bevare overblikket over økonomien i din forretning. Heldigvis er der en nem, digital genvej til at klare din bogføring.

Få gratis rådgivning

Fortæl os om dine udfordringer, og vi kontakter dig snarest muligt.

Glade og tilfredse kunder

Save time

Lorem ipsum te qui noster verterem nominati, ad sonet altera periculis vix. Vim posse legimus no. 

Save time

Lorem ipsum te qui noster verterem nominati, ad sonet altera periculis vix. Vim posse legimus no. 

Save time

Lorem ipsum te qui noster verterem nominati, ad sonet altera periculis vix. Vim posse legimus no. 

Behold dit nuværende bogføringsprogram

Det allermest geniale ved digitalt bogholderi er, at du kan indføre det uden at skifte bogføringsprogram. I hvert fald hvis du har et af de nyere bogføringsprogrammer som f.eks. Economic, Dinero, Uniconta eller Microsoft Dynamics Business Central. Samt de nyeste versioner af Microsoft Dynamics AX eller NAV. 

De kan nemlig integreres med alle de forskellige tjenester, som anvendes til at opbygget digital bogføring med. 

Altså skal du hverken til at lære et nyt bogføringsprogram at kende, eller betale for en masse dyre tilpasninger af dit eksisterende bogføringsprogram. 

Du skal blot betale et fast månedligt abonnement hver måned for de forskellige tjenester. Det er et beløb, du hurtigt har tjent ind på den tid både din bogholder og dine medarbejdere sparer internt. 

Det allerbedste er, at flere af de nødvendige tjenester udbydes af flere forskellige firmaer. Det betyder, at der er en del konkurrence på markedet, og mulighed for at du nemt kan skifte leverandør, hvis du ikke er tilfreds med den, du har valgt.

Hvad koster bogføring på den måde?

De mange forskellige digitale tjenester, der anvendes til digitalisering af bogholderiet, betyder selvfølgelig, at bogholderen skal bruge meget mindre tid på at bogføre dit regnskab. 

Det frigiver tid for din fastansatte bogholder til andre administrative opgaver, og sparer dig penge, hvis du har en freelance bogholder tilknyttet. 

Hos DB360 kan vi hjælpe dig både med at få digitaliseret dit bogholderi, og bogføre dit regnskab. Hvad det kommer til at koste dig, kan du beregne her.

Altid "up to date"

Spar kostbar tid

Sikkert gemt i skyen

"Vort samarbejde med DB360 giver ro og tryghed. De sikrer, at vore økonomiske deadlines overholdes. De holder styr på bogholderiet, og følger op, når det er nødvendigt. Bilagsløsningen fungerer upåklageligt, og gør hverdage lettere. Samtidigt skabes der et godt overblik."

Tim Skovmand
Ejer, Tinglev Bogtrykkeri ApS

HJEMKOMPETENCERVORES APPSAMARBEJDSPARTNEREBOGHOLDERIREGNSKABKONTAKT OSFå et gratis tilbud

Hvad kan vi hjælpe dig med

Daglig bogføring af dine bilag og banktransaktioner

Vi bogfører dagligt dine bilag og banktransaktioner, så dit bogholderi ALTID er 100% up to date.

Betaling af dine 
leverandører

Vi søger for ugentligt at betale dine leverandørfakturaer, så du kun skal fokusere på din kerneforretning. 

Håndtering af løn til dine ansatte

Har du ansatte sørger vi for indberetning af deres løn samt udbetaling af lønnen.

Tømning af E-boks

Hver uge tømmer vi din post i E-boks og fremsender den til dig per mail. Eventuelle fakturaer sørger vi selvfølgelig for at sætte til betaling. 

Rykning af dine kunder

Har du kunder, der har overskredet betalingsfristen, sørger vi for at rykke dem, så du hurtigere får betaling for dine varer/ydelser. 

Økonomisk overblik

Hver måned laver vi en månedsrapport til dig, så du let og hurtigt kan følge med i din økonomi. 

Afstemning af bank

Vi sørger for at din bankkonto altid er afstemt, og på den måde sikrer vi os, at du får de fradrag, du er berettiget til. 

Indberetning af moms

Vi sørger selvfølgelig for løbende at udarbejde momsopgørelser og vi indberetter din moms til tiden.  

Bogføring

De fleste mindre virksomheder klarer enten bogføringen selv, eller får bogføringshjælp fra en lokal bogholder. Du ved, sådan en der kommer en gang eller to om ugen, og får bogført alle bilag og klaret alle de andre bogføringsopgaver som f.eks. bogføring af løn og moms.

Gratis regnskabsprogram er ikke nok

Men er du en helt nystartet virksomhed, eller har du kun meget få bilag, kan en freelance bogholder virke som en dyr og unødvendig luksus. Også selv om det kun er få timer hver måned. 

Især når du kan få gratis regnskabsprogrammer online som f.eks. Dinero, eller komme billigt i gang med bogføring i et andet online regnskabsprogram som f.eks. Economic. 

Men i modsætning til f.eks. tekstbehandling, kræver et bogføringsprogram specialviden. Du skal både vide noget om det dobbelte bogholderi, de forskellige fradrags- og andre skatteregler, samt forstå hvad en kontoplan er for en størrelse.   

Så hvornår bogføres en faktura, hvordan klarer du lige bogføring af gavekort og hensættelser - og hvad katten er hensættelser i det hele taget for en størrelse? 

Uden den viden er det svært at bogføre dine bilag selv, når dine kernekompetencer ligger inden for et helt andet fagområde. 

Så enten skal du selv lære, hvad bogføring er for noget - eller skyde en snedig genvej.

Bogføring for begyndere

Bogføring sådan helt for dummies går ud på, at du skal dokumentere, hvad du har fået ind af penge fra dine kunder, og hvad du har brugt disse penge til i dit firma. 

I praksis kunne du faktisk klare din bogføring i en Excel skabelon, hvor du havde de enkelte udgifter og indtægter nedad, og så angav beløbene for hver post i en kolonne, der passer til den indtægts- eller udgiftstype, der var tale om. 

Det ville give dig et kæmpe regneark, når året var omme, hvor du kunne se, hvad du havde fået penge ind på, og hvad du havde givet penge ud på. 

Det svarer lidt til den gammeldags kassebog, som butikker og virksomheder kørte deres bogholderi i, før der var noget, der hed regnskabsprogrammer. 

Bogføringsprogrammet virker faktisk lidt på samme måde. Her taster du bare de forskellige bilag ind, og vælger så hvilken konto (indtægts- og udgiftstype) som beløbet skal posteres på.

Hvem opfandt bogføring?

Faktisk posteres alle dine bilag hele to gange i et bogføringsprogram. Det skyldes en metode, der blev opfundet af italienske købmænd og bankfolk i starten af 1400-tallet, og første gang er beskrevet i en bog af den italienske franciskanermunk Luca Pacioli fra 1494. 

Metoden kaldes det dobbelte bogholderi, og skaber den opdeling af økonomiske transaktioner, som anvendes den dag i dag. Samtidig opdeler metoden regnskabet i en række forskellige grupper: 

  • Aktiver 
  • Passiver 
  • Omkostninger 
  • Indtægter 
  • Egenkapital 

Det geniale ved dobbelte bogholderi er, at det er nemt at opdage, hvis du har gjort noget forkert. Hver konto er opdelt i en debet- og kreditside, hvor tilgange på kontoen posteres på debet-siden og afgange på kredit-siden. Er der ikke balance mellem de to sider, er der noget, som er bogført forkert.

Slip for at bekymre dig om bogføring

Men faktisk kan du helt slippe for at bekymre dig om alt det tekniske omkring bogføring, hvad det er og hvad det betyder. 

Og det bliver endnu bedre! 

Du kan nemlig også slippe af med det, som faktisk er det allerværste ved regnskabet: At skulle holde styr på alle de der papirbilag, som du får i form af boner fra kiosker, parkering, hoteller og så videre, samt fakturaer som du modtager fra dine leverandører.

Mange af fakturaerne får du sikkert allerede som PDF-filer pr. mail. Og har du en bogholder i dag - enten der kommer i firmaet, eller som du sender dine bilag til engang imellem - sidder du sikkert og skriver dem ud på papir. 

Men det er slet ikke nødvendigt. 

For ved at digitalisere din bogføring, slipper du for alt papirnusseriet.

Automatisk håndtering af fakturaer

Her beder du bare din leverandører om at sende dine fakturaer til en særlig mailadresse til en tjeneste i skyen. Den scanner fakturaen igennem for betalingsfrister, beløb, og hvem den er fra, og opretter automatiske et bilag i regnskabet, der bare skal bogføres. 

Samtidig kan du sætte tjenesten til at sende fakturaen til godkendelse hos den eller de medarbejdere i firmaet, som skal godkende regningen. Når de gør det, sættes regningen automatisk til betaling i banken på betalingsdatoen. Derved glemmer du aldrig en betalingsfrist og kan vinke farvel til rykkergebyrer og ærgerlige renter. 

Dermed får du også automatiseret en masse af de arbejdsgange, der i dag foregår på papir. Lige som din eller din bogholders arbejde kun kommer til at bestå i, dels at tage stilling til hvilken konto fakturaen skal bogføres på, og dels godkende betalingen i banken. 

Nemt, ikke? 

Og det bliver faktisk bedre!

Automatisk registrering af boner og andre bilag

For boner du får på rejser eller papirfakturaer du modtager med posten, kan du bare tage et billede af med en særlig app på din mobiltelefon. 

Ja, faktisk kan du få et smart betalingskort med tilhørende app, der minder dig om at tage billedet, hver gang du har betalt med kortet. 

Fra app'en sendes de fotograferede papirbilag så direkte ind i regnskabet, hvor alt hvad du eller din bogholder skal gøre, er at tage stilling til, hvilken konto bilaget skal bogføres på.